Mezinárodní filmový festival BOO | 3.–9. listopad 2025, Praha

Workshop: Audience Design | Jak rozumět svému publiku

7. 11. 2025
10:00
DOX
#
Industry

Určeno pro producenty a producentky, filmaře/filmařky a studující filmových škol.

 

V tomto praktickém workshopu si vyzkoušíte Audience Design na vlastním projektu – otestujete několik klíčových metod: mapování potenciálních diváků, definování hlavního lákadla filmu a jeho stručného positioningu a volbu prvních kontaktních bodů. Budeme pracovat s jednoduchými šablonami a rychlou zpětnou vazbou od ostatních, abyste si mohli osahat, jak celý proces funguje. Cílem je osvojit si tento způsob uvažování, vyzkoušet ho na svém materiálu a odejít s jasnou představou, jak nástroje dál využívat – od vývoje, pitchingu až po uvedení filmu.

Součástí workshopu je i keynote Ewy Bojanowské, která proběhne v rámci programu Mezinárodního industry fóra, 7. 11. v 10:00.

Workshop probíhá v angličtině. V případě zájmu o účast je nutné do 20. října vyplnit registrační formulář.

 

Prosíme, vyčkejte na potvrzení registrace. V případě dotazů pište na industry@boofest.cz.

Workshop povede Ewa Bojanowska – audience designérka a konzultantka pro festivaly a propagaci, mimo jiné pro Torino Film Lab, International Screen Institute a nezávislé producenty po celé Evropě. Je členkou The Audience Design Collective.

Keynote: Co je Audience Design?

Audience Design je hravý, kolektivní proces, který pomáhá filmovým tvůrcům prozkoumat jejich příběh, publikum a způsoby komunikace i distribuce. Tato úvodní přednáška přehledně vysvětlí základy audience designu – co to je, kdy se používá, kdo se do něj zapojuje – a ukáže, jak lze narativní, vizuální a emocionální prvky filmu převést do jasného positioningu a konkrétních dalších kroků.

Ewa Bojanowska vystudovala obor mediální umění na Akademii výtvarných umění ve Varšavě a filmovou produkci na Polské národní filmové škole v Lodžii. Je také absolventkou programů EAVE Marketing a Torino Audience Design. V letech 2015 až 2022 pracovala jako festivalová manažerka ve společnosti New Europe Film Sales, kde se podílela na uvedení festivalových hitů jako Poslední rodina Jana P. Matuszyńského a Léto 1993 od Carly Simón. Jako vedoucí marketingu připravovala kampaně pro filmy jako SWEAT, ADA a CORPUS CHRISTI. Od roku 2022 působí jako nezávislá specialistka na práci s publikem a konzultantka v oblasti marketingu a festivalové strategie. Mimo jiné se podílela na oscarové kampani k filmu Film z balkonu režiséra Paweła Łozińského.